Czas Na Sesję

Hong Kong nocą - czyli twarze w świetle neonów

Ogłoszenie

termin nadsyłania postaci to 11.1.2009. I proszę się go trzymać...

#1 2008-12-14 22:59:27

Święchu

Administrator

Call me!
Zarejestrowany: 2008-12-14
Posty: 49
Punktów :   

Podstawowy opis Dyscyplin

Moce i zdolności (dyscypliny)

(ang. disciplines)
Spokrewnieni (wampiry używają tego słowa, gdy mówią o sobie) mogą używać dużej ilości nadnaturalnych mocy zwanych Dyscyplinami. Są to specjalne zdolności związane z wampirzym przekleństwem. Owe umiejętności, podobnie jak i same wampiry, do działania potrzebują krwi wysysanej z śmiertelników. Wiele z dyscyplin zapewnia spokrewnionym zdolność do dłuższego kontynuowania ich egzystencji oraz do łatwiejszego polowania i zdobywania ludzkiej krwi.
Dyscypliny dzieli się najczęściej na powszechne (takie, które posiadają spokrewnieni z więcej niż jednego klanu), unikatowe (wampiry tylko z jednego klanu posiadają owe zdolności), związane z przymierzem (znane tylko członkom danego przymierza i nie przekazywane nikomu spoza niego) oraz związane z linią krwi (posiadane tylko przez wampiry z danej linii krwi danego klanu). Mimo to spokrewnieni mający dostęp do nauczyciela i odpowiednio dużej ilości czasu (czasami nawet lat, jeśli chodzi o potężne dyscypliny) mogą posiąść moce niezwiązane z ich klanem i przymierzem.
Mówiąc językiem mechaniki gry koszt (w punktach doświadczenia) wykupienia owych dyscyplin jest znacznie wyższy niż koszt wykupienia zdolności wrodzonych danego wampira. Ilość czasu potrzebna na nauczenie się danych umiejętności jest z kolei tak wysoka, iż praktycznie niemożliwe jest osiągnięcie w nich mistrzostwa przez graczy. Mimo to, wielu narratorów (określenie mistrza gry w Requiem) wprowadza "domowe zasady", które pozwalają graczom na nauczenie się dyscyplin innych klanów znacznie łatwiej niż jest to opisane w podręczniku.

Powszechne dyscypliny
Fizyczne
Akceleracja (ang. Celerity): Zdolność do poruszania się z niezwykłą prędkością i olbrzymią precyzją.
Odporność (ang. Resilience): Zdolność do przyjmowania bez szwanku potężnych obrażeń.
Wigor (ang. Vigor): Zdolność do używania nadnaturalnej siły - większej nawet niż niezwykła siła innych wampirów.
Psychiczne
Animalizm (ang. Animalism): Zdolność do komunikowania się i rozkazywania zwierzętom; jest powiązana z wewnętrzną Bestią wampira.
Niewidoczność (ang. Obfuscate): Zdolność do ukrywania się poprzez "zamglenie" słabych umysłów przeciwników; powiązana z naturalnym sprytem i przebiegłością wampirów.
Unikatowe dyscypliny
Dominacja (ang. Dominate): Przeszywające spojrzenie potrafiące rozkazywać i łamać wolę przeciwników (praktykowane przez Ventrue).
Koszmar (ang. Nightmare): Zdolność do sprowadzania na ofiarę kompletnego szaleństwa poprzez ukazanie ofierze jej pierwotnej natury (praktykowane przez Nosferatu).
Majestat (ang. Majesty): Uwodzicielski lub rozkazujący wpływ na emocje albo też drapieżna manipulacja słabymi umysłami (praktykowane przez Daeva).
Nadwrażliwość (ang. Auspex): Nadnaturalna wrażliwość i spostrzegawczość oraz zdolność do zauważania i poznawania rzeczy zwykle niewidocznych (praktykowane przez Mekhet).
Transformacja (ang. Protean): Zdolność do przyjmowania wielu różnych form - jak na przykład zmiana w wilka lub w mgłę (praktykowane przez Gangrel).

Dyscypliny związane z przymierzem
Crúac
Smocze Zwoje (ang. Coils of the Dragon)
Tebańska Magia (ang. Theban Sorcery)

Dyscypliny związane z linią krwi
Istnieje wiele różnych, unikatowych Dyscyplin związanych z wampirzymi liniami krwi. Są najczęściej bardzo specyficzne i rzadko kiedy używane poza wysoko wyspecjalizowanymi celami.

Wtajemniczenia
Wtajemniczenia to wyższa szkoła jazdy pozwalająca na łączenie ze sobą różnych dyscyplin. Ale o tym niebędziemy tutaj pisać - to wyjdzie w praniu

Offline

 
Oczyma Duszy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-master-red.pun.pl www.ts3mods.pun.pl www.ziip88.pun.pl www.phone.pun.pl www.preity-zinta1.pun.pl